Frequently Asked Questions

Hoe plan ik een vervanger in?
Last Updated 4 years ago

Als een medewerker ziek is of met verlof is, kunt u een vervangingsverzoek aanmaken voor deze medewerker of een vervanger selecteren voor tijdelijke formatie (extra inzet op basis van eigen middelen,). Onderstaand leest u hoe dit te werk gaat in de VVTool:

1. Ga naar het overzicht met verlof en verzuim meldingen. Hier staan alle meldingen die geregistreerd zijn in het ERP systeem of in de VVTool.
2. Selecteer hier de medewerker die u wilt vervangen door op het blauwe icoontje met het plusje te klikken achteraan de regel van de medewerker. (Indien deze nog niet is geregistreerd is in de VVTool, dus wanneer er alleen AFAS achter de medewerker staat, klikt u eerst op het groene icoontje achteraan de regel van de medewerker.)


3. In het overzicht zijn alle dagdelen waarvoor vervanging nodig is, gevuld met gekleurde vakjes. Elk gekleurd vakje stelt een vervanger voor. Als u op een vakje klikt, plant het systeem bijbehorende vervanger voor dat dagdeel in. Als u in de lijst met vervangers op de naam van een vervanger klikt, plant het systeem die vervanger voor alle dagdelen dat die vervanger beschikbaar is voor deze ziekmelding, in. De dagdelen met een rood vakje met een kruis hebben geen beschikbare vervangers. (in de afbeelding ziet u een ingeplande vervanger die al bevestigd heeft. Pas dan komt het vinkje in het vakje erbij)

4. Als er geen vervangers beschikbaar zijn, kunt u een nieuwe vervanger inladen in het systeem. Dit scherm vindt u als u naar beneden scrollt op de pagina.
Hierna kunt u weer omhoog scrollen om deze medewerker te selecteren op het bepaalde dagdeel.

5. Als u een andere vervanger wilt op een bepaald dagdeel, klikt u op het gekleurde vakje en selecteert u daarna een andere vervanger.
6. Om af te sluiten klikt u op “Planning Opslaan”.

Please Wait!

Please wait... it will take a second!